スタジオNO PROBLEM

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いつもドラムを持ち歩いている。インドで購入したエレドラを。高校の時にYAMAHAのエレドラを買って、パッドが鳴らなくなるほど叩き練習した。青春は広末涼子とドラムに全てを注いだ。そのあとはROLANDのえらドラを買った。高かった。それは売ってしまった。それ以来のエレドラだ。エレドラは練習するときにいつも本物のドラムとは全く異なると思いながら練習している。上手くなったような気になってしまうから。決して上手くはなっていない。そんな外さずにヒットさせればしっかり鳴ってくれる。素晴らしいリムショットの音だ。素晴らしいキックの音だ。なんて上手いんだ、私は。違う、上手くはない。これに甘んじて思い上がると本物のドラムを前にして自分の鳴らし方の下手さに腰が抜ける。こんなに強く鳴らさないと鳴ってくれなかったっけ、、、こんなにリバウンド少なかったっけ。。色々と勘違いがもたらす代償は大きい。でも、仕方がない、今はエレドラしかない。スーツケース一つに入って、重さが30キロくらいに収めるにはエレドラしかない。以前は本物のドラムをインドの至る所に、運んでいたりした。これを友達にも頼んで運んでもらったこともある。もう、はっきり言って、迷惑だったと思う。けどその人は運んでくれた。だから彼らが好きだ。タビイク代表の拓人さんと旅バカブロガーの拓哉さん。2人ともサンタナデリーで出会ってからの仲だ。気持がいい人たちだ。拓人さんとは前にバラナシに持って行ったときは雨で路面がぐちゃぐちゃになっていたのでデコボコ石畳のぐちゃぐちゃの道につかない様に重たいスーツケースとドラム本体が入った段ボールを担ぎながら細い道を歩いて行った。大変だったが本当にいい思い出だ。感謝してます。拓哉さんとはで、コルカタから、持ってきてもらったこともある。全セット。これも非常に迷惑な話だと思う。ほんとに感謝してます。ケンタさんにはスネアを大阪から東京まで、東京からデリーまではみなとさん、デリー、バラナシ、コルカタまではかずきさんに運んでもらった。そのあとは、ちひろさんにプリーまで運んでもらった。ODISHA JAPAN FESTIVALで使ったスピーカーはモーモールルギャバンの方々に日本から。本当に有り難いです。そんな楽器たちだから、プリーで大事にメンテナンスしてずっと使えるように、ライブ後は綺麗に磨いてしまっている。楽器は大事だ。そういえば先日チェンナイまでの電車で居合わせた家族と仲良くなった事があった。その家族は両親と、その子供息子と娘、そして親戚の子供、男の子二人を連れた計6人の家族だった。その両親はキリスト教でお父さんは牧師をしているそう。お母さんと娘はそのミサの時に歌を歌っているそう。その子供達も人懐っこく話をしながら楽しんでした。一番下の子のA君がドラムが好きで結婚式の時のパレードで叩くバンドで太鼓を担当しているという話になった。僕もドラマーだよ、というと興味深く話を聞いていた。インドのパレードの時のドラム隊は、そのバンドの規模にもよるが大体のバンドが5人から10人程で形成されていて大太鼓が2,3人。中太鼓がに三人、あとは金物が一人、そしてメインのスネアが3,4人程。大体、大太鼓が指揮をとって2.3分に一度ビートを大きく変える。スロービートで乗らせてたと思いきや、4小節のフィルを決めていきなり早いパターンのリズムチェンジをする。これが一定時間続くとまたフィルで元に戻る。これを繰り返しながら進む。これがカッコいいが、速くなった時のテンポが結構早い。しかもいきなり変わる。叩くスティックも、中太鼓、大太鼓は木製や、マレットだが、スネアに関してはプラスティック製の先が割けて割れているタイプのもので一度叩くとザザザといった感じで数発叩いたように聞こえる。人数がいなくても人数がいるように聞こえる仕組み。よくできている。叩き方はとにかくしならせながら叩くもんで、キレがある。一音でザザザという多音に聞こえるが点がそろっていて結構気持ちい。しかも、スティックの握り方が結構特殊でなんだかよくわからない握り方をしている。そもそもバンド自体が歩きながらと、長時間叩き続けるからそういった叩き方になったのかもしれない。それはいいとしてA君は、僕の持っていたスティックに興味津々で列車の中だけどかれに少しの時間だけでもドラムを教えることにした。彼の手はまだ小さい。おそらく8歳か9歳位だろう。K君より小さいし、英語もあまり通じない。まぁ気持ちがあれば通じるから大丈夫。彼はスティックワークの練習法と、教えた。基本はシングルストロークのチェンジアップ。そのあとは松原先生に教えて頂いた右手のグリップを変えながらの奏法。これはパレードの時に使ったら盛り上がるのではないかと思って伝えた。これにはA君も大興奮。真剣に練習し間違えたらやり直し、修正、そして再挑戦。この繰り返しで、お父さんも初めは彼がいつもひょうきんな顔おしていることをずっといじっていたのに、あまりにも真剣な顔で取り組むものだから、途中からお父さんがA君を見る目が変わった。これはたまらない。僕は正直お父さんが彼の事をずっといじっているのが嫌だった。これが彼らの家族の中でのコミュニケーションの取り方で、円満にいっているとも思うので僕がとやかくいう事ではないが、僕的には一人の男が(A君)が一つの事を真剣に習得しようとすることが滅茶苦茶カッコいいと思っているのでお父さんのいじりはずっと無視して、ひたすら彼と向き合った。彼もそれに答えようと真剣に取り組む。周りの乗客も食い入るように見つめていた。時折成功すると全力で褒めた。彼は喜んで笑って油断してまたミスる。次は褒めるのを少し抑えて褒めたら彼も学習したのかミスらず継続できた。面白い。そして彼は頑張った。集中している。最高に楽しい。これがドラムを教える事の醍醐味かもしれない。やめられない。真剣であればあるほどこちらにも熱が入る。正味30分ほどで彼は叩き方を覚えて、あとは継続して正確に出来るようになり、あとはテンポを上げて楽しくなるまでやる事だ。別れ際、彼に言われた。『僕たち友達?』って。僕はSHUREと答えて。手を振った。来週チェンナイでこの家族と再会する約束をしている。今から楽しみだ。彼のハートにも火をつけてしまおうか。

I always carry drums. I bought an electlic drums purchased in India. When I was in high school I bought Yamaha's electlic drums and practiced knocking enough so that pads didnt sound. My young time when, everything into Hirosue Ryoko and the drum. After that I bought Roland electlic drums. it was high cost. but It was sold it. It is electlic drums since then. electlic drums practices while thinking that it is totally different from the real drum when practicing. Because I feel like I got better. It has never been better. If you let it hit without doing that, it sounds firmly. It's a wonderful rim shot. It's a wonderful kick. How cool,I am. but No, it is not good. If I feel comfortable with this, my hips will fall out of the way of own way of hitting in front of the real drum. I did not hit unless I took such a strong sound ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, . The price of misunderstandings is high. But there is no choice, now only electlic drums. To take a suitcase, there is only electlic drums to weigh about 30 kg. I used to carry real drums all over India. Sometimes I asked my friends to carry this. I think clearly, I think it was a nuisance. But that person carried me. That's why I like them.Mr Takuto of Tabiiku representative and Mr Takuya of a travel idiot blogger. Both of us are friends since we met at Santana Delhi. They are pleasant people. When Mr Takuto took it to Varanasi before, the road surface was messed up due to rain, so as not to stick to the streets of the stone-cobblestone deck so that the heavy suitcase and the drum body carry corrugated cardboard with a narrow path we went walking. It was serious but it is a really good memory. I am grateful. Mr Takuya is sometimes asked to bring it from Kolkata. All sets. I think this is a very annoying story. I really appreciate it. For Mr. Kenta, I had Snare from Osaka to Tokyo, from Tokyo to Delhi to Mr. Minato, Delhi, Varanasi and Kolkata to Mr. Kazuki. After that, Chihiro took me to Puri. Speakers used at ODISHA JAPAN FESTIVAL are from Japan to Team Mow Mow Lulu Gyaban. It is truly appreciated. Because it is such instruments, I have polished beautifully after the performance, so that I can keep using it carefully at Puri and keep using it for a long time. Musical instruments are important. By the way, I had a close friend with my family who was on the train to Chennai the other day. The family was a family of six, with their parents, their children 's son and daughter, their relatives' children, and two boys. This Family are Christian and father is a pastor. It seems that mother and daughter are singing songs at the time of the mass. The children enjoyed while being friendly and talking. The lowest child A, who likes drums, is in charge of drumming with a band that marching at the wedding parade. I said to him.I am also a drummer, I was listening to the story interestingly. The drum corps at the time of the Indian parade, although it depends on the scale of the band, roughly five to ten people are formed and two or three drums are formed. Three people in the middle drum, one piece of hardware and three or four main snares. In general, the big drums take command and greatly change the beat once every 2.3 minutes. I thought that he was letting him ride with a slow beat, decided the fill of 4 bars and made a rhythm change of the earlier pattern suddenly. When this lasts for a certain period of time it returns to the original with fill in. Continue this process. This is cool, but the tempo when it got faster is pretty fast. Moreover, it suddnly changes. The stick to strike, the middle drum, the big drum playing by wooden stick or the mallet, but regarding the snare, it sounds as if you hit several times with a feeling like za za za when you hit it with a type made from a plastic cracked cracked one. A mechanism that can be heard as if there are people even if there are no people. It is well done. The way to hit is to hit whilst doing it anyhow, there is sharpness. I hear it as a multi-tone called Zazasa with a single note, but I have a lot of points and it fairly feels good. Besides, it is quite special how to grasp the stick and I am doing something that I do not know quite well. In the first place, as the band itself walks, it keeps striking for a long time, so it may be that way of knocking on it. As good as that, A was curious about the stick I had and I decided to teach him drums for a while even though he was in the train. His hand is still small. Probably it will be 8 or 9 years old. I'm smaller than K and I do not understand English well. Well if you have a feeling you can communicate, so be alright. He taught with the practice method of stick work. Basically single-stroke change-up. After that the rendition style while changing the grip of the right hand that my master Mr. Matsubara taught me. I told this when I used it at the parade, thinking it might be exciting. A is excited too much for this. If his practice seriously and make a mistake, start over, fix it, and challenge again. With this repetition, his father initially worked on the face always making fun of his face, but he was working with a serious face too much, so his dad's eyes to see you changed on the way. This is irresistible. I honestly did not want his father to have been referring to him all the time. I think that this is not a disappointing thing because I think that it is getting along with communication in their families, but in my opinion one man (A) seriously acquires one thing Because I think that it is frustrating and chaotic to try, I always ignored his father's teasing and just faced him. He also tries to answer it seriously. I was watching the surrounding passengers to devour. I occasionally succeed and praised with full effort. He is willing to laugh and carelessly miss again. Next time I praised with a little praise and praised I could continue even if he did learn or miss. interesting. And he worked hard. focusing. It is the most fun. This might be the real pleasure of teaching drums. I can not stop. The more serious it is, the more heat enters here. In about 30 minutes in the net, he remembers how to knock, afterwards it will be able to continue exactly, and afterwards it will do until it gets fun by raising the tempo. At the time of separation, he told me. "We are friends? What? I answered SHURE. I waved my hand. I promise to meet again with this family next week in Chennai. I'm looking forward from now. Shall I give a light to his heart?

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